Dressyr Lesino 11/1

Var och dressyrtränade igår kväll för Caroline. Det gick inte speciellt bra, han har börjat bli väldigt stressad i dressyren, han börja vifta på huvudet, inte ta skänkel, sparka till skänkeln osv..
Detta började efter min praktik, när en tjej hade ridit honom och ville få fram merbakbens aktivitet i galoppen, och tryckte ihop honom. Han blev så arg och typ besviken, så han började rygga och sedan stegra. Det hela slutade med han gick i passage och gjorde pirouetter.
Sen dess så har han blivit jätte stressad när jag skulle samla honom lite grann. Då tänkte jag att han kanske hade känningar där han fick muskelbristningen i somras, men massören kom och konstaterade att skadan är helt läkt.
Så det är något som sitter i huvudet på honom :(
Igår hände samma grej när vi började ta några skänkelvikningar.. så vi fick lägga hela passet på att avdramatisera det hela, rida framåt och leda hela tiden, tills jag har nåt i handen och kan slå ihop händerna igen..

Usch det känns så tråkigt att han blir så stressad..vi har liksom backat 10 steg med detta.
Men det är bara att fortsätta rida som jag fick göra igår för Caroline, försöka vara positiv hela tiden och berömma honom så fort han slappnar av och gör rätt.





Kommentarer
Postat av: Agnes Åberg

Vill du tjäna pengar på din blogg liksom jag. Jag tjänade 1000 kr förra månaden och genom att besöka min blogg och trycka på adsetting annonsen över headern och bli medlem så kan du nu också tjäna pengar på din BLOGG! Jag LOVAR att det funkar ;)

2012-01-15 @ 10:52:56
URL: http://agnessan.blogg.se/
Postat av: Ida Andersson

Fin häst du har !



Vad sägs om att följa varandra via bloglovin ?

2012-01-19 @ 21:24:04
URL: http://dresssage.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0