Duktig idag!

Idag har jag varit riktigt duktigt, om man räknar bort att jag försov mig och missade telefontiden till sjukgymnasten - mindnote att göra det imorgon...

Men har lämnat in åtminstone en uppsats, pluggat historia, börjat fundera på hur jag ska formulera min engelskauppsats samt gymmat två dagar i rad. Jag gillar att gymma nu när jag inte kan rida, att tappa muskler är det värsta som finns.

Men viktigast med dagen är att Erica har ridit på Tsunami!
Gud så härligt, första gången hon är riden på 1,5 månad, då hon under igångsättningen under jullovet blev svullen i tre av fyra ben. Bra där. Även första gången hon ridits sedan sadelknutorna och ländpartiet behandlats. Båda knutorna försvann helt under helgen och i länden har hon haft bedövning för att få en konstant muskelspänning att släppa.

Vilan och behandlingarna har gjort resultat!


Erica passar överlag mycket bättre till att rida ston än vad jag gör. Som hon så fint uttryckte det, du är ju lite mer ettrig än vad jag är. Höhö, har alltid varit så, men vem är det som plockat hem placeringar i hoppning och fälttävlan, och vem bytte till dressyr..? ;)

Hon tyckte i varje fall att hon hade varit superfin! Yippie!!! Hon hade använt nya hoppsadeln och fick vända sig om flera gånger för att se om hon bajsade, för så mycket brukar aldrig Tsunami jobba med ryggen. H-Ä-R-L-I-G-T stavas det! Jag kan knappt vänta på resultatet efter lite drygt en månad hos min syster. Hon är ändå en av de bästa jag känner inom ridningen, speciellt dressyr.

Så nu kommer ni få dagliga rapporter om hur det går för Tsunami i västerås!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0