Hoppträning 10/1

Som ni vet så var jag och hopptränade för Johan. Lesino var nyklippt och söt!'

Vi började med att värma upp över 3 bommar i trav, vi skulle hitta stödet fram till bettet med långa travsteg. Lesi jobbade fint här, vi red övningen i båda varven ett bra tag, sen gjorde vi samma sak i galoppen. Där fick jag driva lite mer och balansera, så blev det bra.

Sedan hoppade vi fram på ett litet räcke, efter det la Johan fram en bom på 5och en halv meter innan räcket och 3 meter efter räcket. Så det var en kontroll övning.
I början hade jag en dålig galopp och inget stöd i handen, och det som ofta sker när läget är så, är att jag bara länger galoppsteget, men bakbenen är inte med! Så jag fick aktivera galoppen och plocka upp honom, sen började han hoppa som satan! :)
Han har inte hoppat på ett bra tag, så han tyckte det var super duper kul!
Vi hoppade en båge där vi började rida upp på ett räcke utifrån en sväng, sedan 4 eller 5 språng fram till kontroll övningen. Det var en riktigt bra övning, vi kunde variera galoppsprånget och vi skulle titta på första markbommen för att hitta distansen, som om det vore en kombination.
Lesi hoppade riktigt riktigt bra, jobbade med hela kroppen!

Tillslut hoppade vi en liten bana, med kombination, den bågen vi red förut, och en linje. Min lilla gubben var duktig! Han var så taggad att när jag skulle hålla honom lite i svängarna, så började han vifta på huvudet som om han ville säga "släpp mig matte!"

Har en video som kaaanske dyker upp nångång..





gamla bilder på min älskling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0