Klippt

Nu är Tsunami klippt för första gången i år! ;) Hon ska ju sättas igång ordentligt nu, och Erica kommer inte hinna med att klippa henne när hon kommit dit, och när hon kommer tillbaka till skolan tycker jag att det är för sent.

Hon är helklippt, lämnade bara en ruta på ryggen, "glasögon" och självklart runt mulen! Snäll är hon, men hemskt kittlig. Så imorgon, innan vi åker ska jag se om jag kan rätta till små missar, det gäller att vara snabb, för det kan komma ett ben om man klipper på "fel" ställe.

Jag började klippa innan veterinären kom för att se vad hon tyckte och kunde göra åt hennes stela muskler i rygg och stela bakben. Efter behandlingen hade hon lugnande i kroppen, då passade jag på att klippa känsliga områden. Gäller ju att vara lite smart...? ;)


Jag klippte Tsunami i början av November förra året, och nu var det sista gånen denna vinter. Jag tycker det är helt ok att klippa dem två gånger under vintern, men jag försöker att inte klippa för sent, då jag inte vill behöva klippa året runt.

Har ni klippt era hästar? Hur isf? Har ni något mönster eller liknande, använder ni någon sorts mall?


Försöker undvika att få för mycket päls på hästarna som ska ridas... ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0